Waar vind ik een "kleine ontluchtingssleutel"?

Ik wil mijn verwarmingssysteem ontluchten. Alle radiatoren, en de CV-ketel zelf, hebben daartoe een standaard ontluchtingsnippel waar een standaard ontluchtingssleutel op past.

Alle radiatoren... behalve één. Die heeft een smal, rechthoekig pinnetje dat ik moet "opendraaien" om te ontluchten. Dat pinnetje is zo smal dat het niet in de standaard ontluchtingssleutel past. Met die ontluchtingssleutel kan ik het pinnetje wel opendraaien, en ook dicht, maar de opening in de sleutel is groter dan dat smalle pinnetje. Daardoor draait de sleutel door (om het pinnetje heen). Bij opendraaien niet zo erg, maar dichtdraaien is erg lastig omdat ik met de ontluchtingssleutel onvoldoende kracht kan zetten (vanwege het doordraaien).

Mijn vraag is dus: waar vind ik een ontluchtingssleutel die op dat veel smallere pinnetje past? Hoe heet zo'n sleutel?

Cryofiel
een jaar geleden
in: Wonen
1.9K
TurfGraver
een jaar geleden
? Heb je een foto?
marjolein55
een jaar geleden
Misschien bij een bouwmarkt
SimonV
een jaar geleden
Je zou misschien een ijzerwinkel kunnen bellen om te vragen of ze zo'n sleutel hebben. Of aan een loodgietersbedrijf vragen waar zij deze bestellen.

Antwoorden (1)

Bij de verwarmingsinstallateur en anders heb ik er 1 over (woon in Arnhem)
een jaar geleden