Is de 3e wereldoorlog al aan de gang?

De definitie van wereldoorlog is: grote oorlog waar de hele wereld bij betrokken is. Bijna ieder land heeft oorlog met IS, betekent dit dus dat de 3e wereldoorlog al aan de gang is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Nee de oorlog vindt plaats in een land en niet in meerdere landen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is geen wereldoorlog 3 en wellicht zal die ook nooit komen. Op het moment leven we in een uitzonderlijke vreedzame tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=NbuUW9i-mHs
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oorlog binnen een land is een burgeroorlog ;) @ Justin: http://www.bestebank.org/derde-wereldoorlog/ hier kun je volop lezen en je eigen conclusies ook trekken?
(mijn visie en gevormd door tal van bronnen heen, is dat in feite die WOIII al jare , maar eerst nog stil gaande is en was ;)
Velen denken nog dat religies oorzaken van oorlogen zijn, maar in feite zijn het de wereldmachten)oost-west die via deze mensheid "hun spel" willen door- en uitspelen... ;)
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@ronron1212
Die snap ik niet. WOII dan? Ik weet ze niet allemaal maar: Polen, Oostenrijk, Italië, België, Frankrijk, Nederland...dat is toch niet 1 land?

Antwoorden (1)

Nee. De bestrijding van IS is terrorismebestrijding. Dat is werk voor gespecialiseerde politie-eenheden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij een oorlog is sprake van een gewapende strijd tussen staten of volkeren.
Computoon
8 jaar geleden
kierkegaard47
8 jaar geleden
Maar IS heeft wel grondgebied, troepen, en een (onderworpen) bevolking en zou daarmee de facto als een soort van staat gezien kunnen worden-- ook al wordt deze (gelukkig!) niet erkend door andere staten. Nu wil ik niet een discussie uitlokken over wat een staat al dan niet precies is (dat is een ingewikkeld vraagstuk waarover in het verleden heel verschillende dingen gezegd zijn), maar ik zou het wel merkwaardig vinden als de toekenning van een labeltje als 'wereldoorlog' daarvan zou afhangen ... ... maar misschien zou je wel kunnen stellen dat WIJ (Nederland) formeel niet in oorlog kunnen zijn met IS, omdat we IS niet als staat erkennen, enz .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je gooit een andere term tegen aan: ''Gewapend conflict''.