waarom moet ik eten om in slaap te kunnen vallen?

Dit doe ik al meer dan 10 jaar en krijg het niet afgeleerd. Echt alles geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil je weten waarom dat zo werkt, of hoe je er af komt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, ik had de vraag verkeerd begrepen (antwoord verwijderd).
Het antwoord is natuurlijk : je MOET niet eten om te kunnen slapen. Dat is gewoon een raar aanwendsel waar je gewoon mee moet stoppen (als het je stoort), en na een korte tijd ben je er aan gewend NIET te eten. Ook beter voor de lijn trouwens ;-)
Cryofiel
7 jaar geleden
Soms heb ik een waanzinnig om eten schreeuwende maag. Dan eet ik wat - soms ga ik zelfs mijn bed uit om wat te eten. Daarna slaap ik prima.
Ritsuka
7 jaar geleden
iets eten voor te gaan slapen is niet erg hoor.
ik neem regelmatig een bakje kwark voor het slapen, anders word ik midden in de nacht wakker met honger
Ritsuka
7 jaar geleden
waarom wil je het afleren?

Antwoorden (1)

Het ligt er helemaal aan wat je hoe laat en hoe vaak wilt eten.

Als je iedere nacht wakker wordt om pak 'm beet half 3 en je gaat eieren bakken met spek en brood en je gaat daarna weer slapen, is dat veel te zwaar.

Wat je zou moeten doen is een vrucht eten of liever nog HELEMAAL niets!

Je zegt dat je het niet krijgt afgeleerd, alles geprobeerd. Tja, het ligt er maar aan hoe graag je het wilt afleren. Daar gaat het om.

Zelfde als Ik ga het proberen (lijnen) NEE : ik BEGIN ... gewoon nu > ligt er dus aan of je achter je beslissing staat of niet.

Antwoord

je hoeft niet te eten om in slaap te moeten vallen. Dat is dus onzin, want je hebt het je aangeleerd, dan kun je het nu weer afleren.
Iedere nacht als je zo'n honger hebt en wakker wordt een glas water drinken en nog eentje als het niet genoeg was. Doe dit vaak genoeg en je hebt geen honger meer. Daarna zul je minder gaan water drinken.

Succes!

>>Trouwens nog iets : Waarom wil je dit afleren?
want als je de hele dag niet eet en dan ineens midden in de nacht wel... dan ben je verkeerd bezit met zogenaamd weinig eten, want eten doe je toch uiteindelijk, maar meestal op een verkeerd moment en meestal ook nog het verkeerde voedsel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
als je niet kan slapen zonder te eten, of wakker word in de nacht vanwege honger, dan is de kans groot dat je gewoon te weinig eet op een dag.